Saya Suhaimi Taib, mendapat Sijil Pentadbiran Islam dari Kusza Kuala Terengganu (2002), Kursus Penerbitan Video Koperat Universiti Malaya (2003), Pengarang Warta Darul Iman (2000-2003) Penerbit Siaran Darul Iman (2003-2004), Wartawan Sambilan Berita Harian (1997-1998), Wartawan Harakah (1989-1996).
Menerima Anugerah kewartawanan Esso-Kawat (1997 dan 1998)

Hubungi saya melalui e-mel: seramaesty@yahoo.com atau H/P No: 013-9060111.

Sunday, February 8, 2009

Merayu pada Baginda Sultan !!!
KLIK SINI
[Tolong guna bahasa yang molek]

Email ke SUK Perak yang halau DS Nizar
"Keluar !!! ... keluar !!!"
drrahman@perak.gov.my.

Feb 8, 2009

Sampai Masanya Kembali Rasional

melalui email

cklee
Memang kita kecewa! Memang kita sedih! Apa yang terjadi memang betul-betul pondan, tak macam orang jantan. Main kotor dan tikam belakang. Kalau kita yang terkait sikit-sikit dengan Perak dah jadi camtu apatah lagi yang memang berkait terus. Usahlah dikata sakit hati dan sakit jiwa.

Tapi jangan lupa, itulah adatnya berjuang. Kalau tak ada luka, tak ada duri, tak ada sengsara, tak ada derita dan tak ada kecewa bukan berjuang namanya tu. Tak ada berjuang yang senang je belaka. Tak luka, tak cedera, tak kecewa dan tak sengsara. Makin banyak kecewa dan sengsara makin besarlah perjuangan itu. Dan orang yang sabar dan tabah itu banyak ganjarannya. Dan memang perjuangan dibentuk sedemikian rupa, kerana ganjarannya juga bukan alang-kepalang.

Jadi kita tarik nafas. Hembus perlahan-lahan dan fikir dalam-dalam. Lagi bagus kalau dapat buat masa dekat tikar sejadah. Pandang balik belakang. Bukan banyak yang silap dan salah. Ujian tuhan bermakna tuhan masih sayang kat kita. Tuhan tengah bercakap dengan kita. Seperti mana dalam ayat-ayat cinta Tuhan mengajarmu tentang erti ikhlas.

Jangan sampai kita lupa. Marah kat Sultan, benci kat sultan pun jangan sampai orang lain ambil kesempatan. Jangan lupa Sultan merupakan kubu terakhir orang Islam dan Melayu di Malaysia. Walaupun mungkin ada waktunya buat salah, ada banyak kali juga dia bertindak benar. Sama seperti isteri kita. Kalau marahkan satu kesalahan dia, ingatlah seribu kebaikan dia.

Jangan dijadikan alat orang lain ambil kesempatan. Boleh sahaja bawa sultan ke makhamah. Tiada hal. Tapi jangan menyesal kemudian. Dek pendek akal kita, kita diperguna. Kat luar sana memang ramai orang tunggu nak condemn sultan kita. Saudara Karpal tunggu je masa. Sorry la brader Karpal ada masa saya sokong U, ada masa kita tak sokong U. [read more]

PERUTUSAN MB PERAK

nizar
[...] Berhubung kecelaruan isu ‘letak jawatan’ atau ‘lucut jawatan’ saya sebagai Menteri Besar, suka saya jelaskan kepada seluruh rakyat negeri Perak bahawa Perkara 16(6) Undang-Undang Perlembagaan Negeri dengan terang menyatakan bahawa ‘lucut jawatan’ saya hanya boleh berlaku melalui 3 kaedah iaitu :

Pertama – pembubaran Dewan Undangan Negeri.

Kedua – undi tidak percaya dalam sidang khas Dewan Undangan Negeri.

Ketiga – saya meletak jawatan secara sukarela.

Tetapi apa yang terjadi sekarang, tiada mana-mana satu pun di antara 3 kaedah itu berlaku. Saya tidak meletak jawatan. Pembubaran DUN tidak berlaku. Belum lagi berlangsung sidang khas atau apa-apa sidang membincangkan usul undi tidak percaya terhadap saya. Maka bagaimana boleh dikatakan saya bukan lagi Menteri Besar Perak?

Apabila saya masih lagi Menteri Besar Perak yang sah mengikut undang-undang, maka adalah ganjil apabila dilantik seorang Menteri Besar yang baru. Bukan saja ganjil, tapi salah. Perlantikan Menteri Besar hanya boleh atau perlu dibuat apabila berlaku kekosongan jawatan itu. Sehingga saat ini saya masih MB mengikut perlembagaan. Belum berlaku kekosongan. Saya MB yang sah manakala Dato’ Dr. Zambry adalah MB tidak sah atau MB haram. [read more]

Tahniah kepada Restoran Mamak

Kalau ada antara Melayu UMNO yang bersorak gembira bila Zambie di lantik jadi MB, wak nak bagi tau yang korang berjaya di tipu. Nasib baik UMNO tak mintak Mamak jadi Sultan. Dulu masa time Mahathir membantah Sultan dulu, UMNO lah jadi baruanya. Satu Malaysia derhaka pada Sultan. Kalau UMNO tak ingat peristiwa tu, memang UMNO bodoh. Memang Melayu bangang.

Itu dulu. Tahun lepas ..

Bila Sultan Terengganu minta Mat Said jadi Menteri Besar, Penyokong Deris Jusoh pun derhaka kat Sultan. Wahid Rasol tu hantar surat bantahan ke Istana. Umno buat buat lupa. Weyyyy ... rakyat tak lupa la. Piiiiraaaaahhh mabok !!!

Kalau sekarang tiba tiba UMNO perjuangkan Sultan, ia tak lain hanya lah satu tipu daya untuk minta Rakyat Perak bersetuju dengan perlantikan Zombie sebagai Menteri Besar. Dalam masa yang sama nak racun pikiran rakyat untuk setuju kata Nizar itu derhaka. Bila Nizar dah nafikan, sekarang diorang kata Karpal Singh pulak.

Realitinya memang karpal nak saman Sultan. Ada mahkamah, undang undang tak larang. Kalau betul nak larang rakyat dari saman SUltan, sila buat satu clause untuk larang orang saman Sultan. Kenapa kerajaan UMNO selama ni tak nak ubah akta? Sebab diorang nak saman. Bukan ke gitu? Bila Sultan boleh di saman, UMNO pun berkokok. Sultan pun tunduk pada UMNO. Benda ni pun korang tak boleh pikir?

Aku tak tau apa perjuangan UMNO. Tipu, kelentong, gelembong memang cara perjuangan diorang. Semangat diorang haru biru, keliru, dan pitam kerana dok percaya cakap pemimpin. Erti kata lain, taksub membabi buta. Akal ada tapi tak guna. Nasib baik pemimpin tak suruh terjun lombong. Kalau suruh .. semua dah masuk lombong. Kalau dah masok lombong, sapa pulak yang nak sokong UMNO? Tu sebab arahan masuk lombong, pemimpin UMNO belum arahkan.

UMNO dah semakin teruk. Tak tau nak pilih antara betul atau salah. Sekarang ni UMNO semakin berkurang. Masyarakat majmuk di Malaysia dah semakin di terima. Melayu kawin dengan Cina, Melayu kawin dengan India. Kalau ikut darah, keturunan Melayu dah semakin berkurang. Kerana itu UMNO terpaksa masukkan darah Mamak menjadi ahli.

Pengertian melayu adalah Islam, berbudaya mengikuti cara hidup sebagai Melayu. Selepas ni korang jangan terkejut ada Bangla pulak jadi ahli UMNO. Apa susahnya hidup cara Melayu? Semua orang boleh jadi Melayu. Cuma yang sukar adalah menjadi yang betul betul Islam.

Bila Zombie di lantik jadi MB, yang syok adalah tokey restoran Mamak. Kalau dulu, restoran yang gunakan kaki lima untuk jadi restoran, bakal di saman. Sekarang dah tak bising lagi. Sekejap lagi mamak akan besarkan kedai sampai tengah jalan. Apa peduli ... Mamak dah jadi Menteri.

UMNO ni cuma layaknya jadi Pak Lawak. Kalau ada Sarkas nak cari badut hidung merah .. suruh diorang cari dalam UMNO. ADa ramai kat sana.

Cirit la UMNO ...


MARAH... SEBAHAGIAN ahli-ahli UMNO Bahagian Ampang Jaya
dan NGO mengadakandemonstrasi membantah tindakan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddinyang disifatkan menderhaka kepada Sultan Perak di hadapan IPD Ampang dekat Kuala Lumpur, semalam. – Teknik bergambar. Kalau mcm gambar kat atas, bermakna cuma beberapa mangkok hayun je yang datang berdemo. Wakakak !!!

---------
Wek Wek wek !!! Mak muntah !!!

"Ayah, mak muntah ... !! ", kata anak bongsu wak.
"Ye ke .. kat mana", wak tanya
"Kat bawah !", jawab anak lagi.

Dalam kepala tak der lain ... aduh seorang lagi ... wakakak
Wak pun turun tingkat bawah untuk lihat isteri ...

Dia relax je, di depan YB sedang menonton.

"Ehhh ... tadi anak kata, awak muntah", ... wak tanya.
"Ye la .. jap je ... ", jawab isteri.
"Nape? ", aku tanya lagi
"Dak .. geli dalam TV kata UMNO perjuangkan Sultan ... ", jawab mudah.

Cettt !!! .... ye ye la aku ..

Bila aku berpaling cari anak wak tadi, dia ngintai tepi dinding dan bersedia untuk lari.

------
Radenjowo - Sejak bila UMNO perjuangkan Sultan? Wakakakak !!! Sejak dua menjak ni je.
Wakakaka !!! Orang bodoh je caya pada berita media perdana. Alhamdulillah .. aku berjaya pesongkan isteri aku dari percaya UMNO kepada membenci UMNO. Itu baru sorang isteri !!!

[Pengertian Cirit ... singkatan kepada cirit birit. Bahasa rock .. .!!]

Chicken didn’t turn up

http://www.clipartof.com/images/clipart/xsmall2/5503_funny_chicken_on_a_chopping_block.jpg
Guess who was too chicken to turn up at Yuk Choy School, Ipoh tonight?
Why so scared? Only shoes mah… And didn’t you say you had the majority?

But come Sunday night, Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Hadi Awang will be in Ipoh at Himpunan Kembalikan Hak Rakyat, 9 pm, MB’s residence.

Perak-ians, ex-Perak-ians and all those who love nga-choy-kai (beansprouts and chicken) from other states, this is your chance to return to your hometown and give your support to the people of Perak who are heading the battle against the great Evil.

A journalist present at the school told us that there were about a thousand people at the function, mainly MCA and Gerakan running dogs; 400 democracy defenders at the candlelight vigil.

The atmosphere at the school, according to the journalist, was ‘cold’.

In the meantime, BN is still fishing. Some got offers of Exco position and RM 3 million. Others only RM 4 million. [read more]

We are facing a major constitutional crisis - Nizar

nizar
Nizar addressing the crowd at his official residence after midnight: “Keep praying for a favourable court decision”

sikit laporan dari anilnetto ... cerita tentang layanan SUK mangkok hayun gambar kat atas tu.
For instance, Nizar points out he was reported as causing "kekecohan" (disruption or disturbance) during his press conference at the state government building.

"In reality it was the State Secretary Abdul Rahman Hashim who came and shouted at all the reporters to get out."

Nizar adds he was therefore surprised to get a phone call from Abdul Rahman yesterday morning.

"He was all sweet and nice, saying, "Asalamualaikum salam sejahtera, are you okay; you know you can take your time leaving the official residence'."

"He even had the gall to say you can even leave all your things at my place."

"Imagine, this was the same man we had looked after for almost a year."

Lilin untuk Mendiang Demokrasi


Protestors lighting candles at a mock funeral for democracy in Perak and ‘people power’ at SRJK (C) Yuk Choi, Ipoh, on Feb 07. — Picture by Choo Choy May

laporan perhimpunan di depan sekolah Cina ketika Menteri Besar Mamak Carpet ..oppppsss Pasembur berucap di dalam dewan ... klik sini

PERHATIAN

Sekarang musim candat sotong bermula di Terengganu. Saya baru mendapat laporan dari seorang nelayan bahawa sotong mula berkampung di laut Terengganu sekarang. Jika anda berminat untuk mengadakan pesta candat sotong sila klik di sini.


No comments:

Terima kasih kerana sumbangan anda. Sumbanglah untuk kebaikan perjuangan kita bersama.

Can't find what you're looking for? Try Google Search!

Google
 

ANDA ADA MAKLUMAT ISU NEGARA?

Sila emailan kepada saya di seramaesty@yahoo.com atau hubungi saya di talian 013-9060111.

TERIMA KASIH ATAS KERJASAMA ANDA

Feedback Form

Join the Mailing List
Enter your name and email address below:
Name:
Email:
Subscribe  Unsubscribe 

Dr. Irfan menjelaskan Perniagaan Internet secara mudah kepada anda

Free Viral Advertising