Saya Suhaimi Taib, mendapat Sijil Pentadbiran Islam dari Kusza Kuala Terengganu (2002), Kursus Penerbitan Video Koperat Universiti Malaya (2003), Pengarang Warta Darul Iman (2000-2003) Penerbit Siaran Darul Iman (2003-2004), Wartawan Sambilan Berita Harian (1997-1998), Wartawan Harakah (1989-1996).
Menerima Anugerah kewartawanan Esso-Kawat (1997 dan 1998)

Hubungi saya melalui e-mel: seramaesty@yahoo.com atau H/P No: 013-9060111.

Sunday, September 7, 2008

"Undur Abdullah undur" Tun Dr Mahathir

05 Sep 2008 10:29AM

Oleh Suhana A. Samat

MANTAN Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad, mengulangi gesaannya agar penggantinya, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, meletak jawatan.

Dalam kenyataan terbaru melalui laman blognya, www.chedet.com kelmarin, Dr Mahathir berkata ramai pemimpin Umno yang terlalu takut untuk bersuara menentang Datuk Seri Abdullah.

'Secara peribadi ramai yang nyatakan sokongan kepada saya dan mereka mahu Datuk Seri Abdullah meletak jawatan. Tetapi mereka tidak sanggup berkata secara terbuka.

'Itulah sebabnya saya mulakan blog saya ini. Lebih kurang enam juta pelawat telah melayari blog saya dan berpuluh ribu lagi yang meninggalkan komen dan menyokong saya,' katanya.

Namun, beliau menarik perhatian kebanyakan pengunjung lamannya tidak mahu tinggalkan nama dan lantas membuat sokongan itu tidak begitu berkesan.

'Saya tak boleh lakukan semuanya seorang diri. Saya perlukan sokongan. Saya tak boleh pergi kepada Datuk Seri Abdullah, tangkap dia dan buang dia,' tegas Dr Mahathir.

Dr Mahathir berkata beliau perlukan sokongan, terutamanya daripada Umno.

'Tetapi Umno dan pimpinannya tidak boleh diharap. Mereka hanya berminat mengaut sesuatu untuk diri sendiri tetapi tak kira jika Umno dan negara ini hancur,' jelasnya.

Menyentuh tentang pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh pada 26 Ogos lalu yang dimenangi penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, Dr Mahathir berkata:

'Barisan Nasional (BN) berada dalam keadaan yang amat sedih. Tidak ada satu pun pemimpin yang berani. Saya sebolehnya tidak mahu katakan ini tetapi kemenangan PKR di Permatang Pauh mungkin menandakan berakhirnya hayat kesemua parti komponen BN dan juga BN.

'Inilah yang dilakukan Abdullah Ahmad Badawi. Sejarah akan rekodkan kegagalan Abdullah Ahmad Badawi dan konco-konconya dan pemimpin-pemimpin terdahulu parti-parti ini dan juga ahli-ahli politik yang akan datang akan mengutuk kepimpinan BN ini selama-lamanya,' katanya. / BHS


Click Here!

No comments:

Terima kasih kerana sumbangan anda. Sumbanglah untuk kebaikan perjuangan kita bersama.

Can't find what you're looking for? Try Google Search!

Google
 

ANDA ADA MAKLUMAT ISU NEGARA?

Sila emailan kepada saya di seramaesty@yahoo.com atau hubungi saya di talian 013-9060111.

TERIMA KASIH ATAS KERJASAMA ANDA

Feedback Form

Join the Mailing List
Enter your name and email address below:
Name:
Email:
Subscribe  Unsubscribe 

Dr. Irfan menjelaskan Perniagaan Internet secara mudah kepada anda

Free Viral Advertising