Saya Suhaimi Taib, mendapat Sijil Pentadbiran Islam dari Kusza Kuala Terengganu (2002), Kursus Penerbitan Video Koperat Universiti Malaya (2003), Pengarang Warta Darul Iman (2000-2003) Penerbit Siaran Darul Iman (2003-2004), Wartawan Sambilan Berita Harian (1997-1998), Wartawan Harakah (1989-1996).
Menerima Anugerah kewartawanan Esso-Kawat (1997 dan 1998)

Hubungi saya melalui e-mel: seramaesty@yahoo.com atau H/P No: 013-9060111.

Wednesday, September 10, 2008

Ahmad terima keputusan MT

Sep 10, 08 6:56pm
Datuk Ahmad Ismail berkata beliau menerima keputusan Majlis Tertinggi (MT) terhadapnya berhubung kenyataannya yang didakwa berbaur perkauman terhadap masyarakat Cina.


ahmad ismail putrajaya meet pm 090908 06"Keputusan itu telah ditetapkan oleh Allah sejak Azali. Yang berlaku rentetan daripada itu, adalah sebab dan musababnya saja," katanya dalam sidang media di ibupejabat Umno di ibunegara petang ini.

Sebelum itu, Setiausaha Agung Umno, Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor telah menemui Ahmad untuk memaklumkam kepadanya mengenai keputusan MT tersebut.

Dalam mesyuarat khasnya hari ini, MT memutuskan Ahmad digantung keahliannya dan dilucutkan hak-haknya dalam parti selama tiga tahun.

Ahmad berkata, walaupun beliau menerima keputusan MT itu, tetapi beliau tetap tidak akan memohon maaf.

"Saya tidak akan minta maaf, kalau saya kaki bodek, saya tak mai (tidak sampai ke) peringkat ini. Kerana ketegasan saya, yang saya kena (tindakan) ini. Saya kata, saya tanggung. Tiada masalah," katanya.

Ahmad berkata, ini kerana beliau tidak melakukan sebarang kesalahan dan oleh itu tidak perlu memohon maaf.

Ahmad juga berkata, beliau tidak membenarkan 10 buah bas yang membawa penyokongnnya datang ke depan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) untuk memberi sokongan kepadannya.

Katanya, beliau berbuat demikian bagi mengelak berlakunya keadaan kelam kabut jika mereka hadir di situ.

Turun padang


Ahmad yang menyifatkan tindakan terhadapnya itu sebagai "tsunami" berkata, selepas tiga tahun, beliau berjanji akan melakukan 'comeback'.

Beliau berterima kasih kepada presiden parti Datuk Seri Abdullah Badawi dan timbalannya Datuk Seri Najib Razak yang membawa perkara itu dalam perbincangan di peringkat MT Umno.

Beliau menyifatkan keputusan mesyuarat itu dibuat demi kesejahteraan negara.

gerakan koh tsu koon pc 041007 queryPerkara itu, tambahnya, membuktikan Abdullah dan Najib "tidak lembik dan berani membuat keputusan".

Beliau meminta penyokongnya di seluruh negara supaya bertenang dan beliau mungkin akan turun ke akar umbi untuk memberikan penjelasan mengenainya.

Secara sinis, beliau turut mengucapkan tahniah pada Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Kon kerana telah "memenangi permainan ini".

Ditanya mengenai desakan beberapa pihak supaya beliau didakwa di bawah Akta Hasutan, Ahmad berkata, beliau menyerahkan perkara itu kepada pihak polis kerana beliau yakin dengan badan itu.

No comments:

Terima kasih kerana sumbangan anda. Sumbanglah untuk kebaikan perjuangan kita bersama.

Can't find what you're looking for? Try Google Search!

Google
 

ANDA ADA MAKLUMAT ISU NEGARA?

Sila emailan kepada saya di seramaesty@yahoo.com atau hubungi saya di talian 013-9060111.

TERIMA KASIH ATAS KERJASAMA ANDA

Feedback Form

Join the Mailing List
Enter your name and email address below:
Name:
Email:
Subscribe  Unsubscribe 

Dr. Irfan menjelaskan Perniagaan Internet secara mudah kepada anda

Free Viral Advertising