Saya Suhaimi Taib, mendapat Sijil Pentadbiran Islam dari Kusza Kuala Terengganu (2002), Kursus Penerbitan Video Koperat Universiti Malaya (2003), Pengarang Warta Darul Iman (2000-2003) Penerbit Siaran Darul Iman (2003-2004), Wartawan Sambilan Berita Harian (1997-1998), Wartawan Harakah (1989-1996).
Menerima Anugerah kewartawanan Esso-Kawat (1997 dan 1998)

Hubungi saya melalui e-mel: seramaesty@yahoo.com atau H/P No: 013-9060111.

Tuesday, August 12, 2008

Rafidah perlu sedia 'dilanggar'

Oleh Utusan
Selasa, 12 Ogos 2008

KUALA TERENGGANU: Ketua Pergerakan Wanita Umno, Tan Sri Rafidah Aziz perlu bersedia dicabar oleh Naibnya, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, untuk jawatan tertinggi sayap itu pada pemilihan parti Disember ini walaupun pelan peralihan kuasa antara kedua-duanya telah dipersetujui.

Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata dalam proses pemilihan jawatan parti, ahli yang berhak menentukan pemimpin yang mereka mahu dan jika Datuk Seri Shahrizat menerima terlalu banyak pencalonan, beliau percaya Datuk Seri Shahrizat tidak boleh menolak kehendak ahli untuk bertanding.

'Bukan saya suruh bertanding. Maksud saya memang dalam situasi mana sekalipun, bukan saja Wanita, Pemuda, Puteri atau bahagian, hak ahli adalah hak ahli (pencalonan).

'Pemimpin boleh kata peralihan kuasa tetapi kalau ahli beri pandangan lain, siapa pun tidak boleh halang.

'Sama ada mereka sudah muafakat saya pun tidak pasti, saya cuma baca dalam media. Formula ini kita terima tetapi kalau ahli tidak terima adakah kita boleh sekat? Mungkin ahli lebih tahu pemimpin yang mereka mahu,' katanya di sini kelmarin.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas rasional pelan peralihan kuasa daripada Tan Sri Rafidah kepada Datuk Seri Shahrizat yang dijadualkan selewat-lewatnya pada Jun tahun depan.

Menurut Tan Sri Muhyiddin, hak menentukan kepimpinan sesebuah pergerakan dan parti bukan terletak di tangan pemimpin itu sendiri.

Sebaliknya, sebagai sebuah organisasi yang mengamalkan proses demokrasi ahli yang mempunyai kuasa untuk membuat pemilihan. Click Here!

No comments:

Terima kasih kerana sumbangan anda. Sumbanglah untuk kebaikan perjuangan kita bersama.

Can't find what you're looking for? Try Google Search!

Google
 

ANDA ADA MAKLUMAT ISU NEGARA?

Sila emailan kepada saya di seramaesty@yahoo.com atau hubungi saya di talian 013-9060111.

TERIMA KASIH ATAS KERJASAMA ANDA

Feedback Form

Join the Mailing List
Enter your name and email address below:
Name:
Email:
Subscribe  Unsubscribe 

Dr. Irfan menjelaskan Perniagaan Internet secara mudah kepada anda

Free Viral Advertising